tirsdag 5. april 2011

Rev på Rustasæter i ruskevær!

Gråvær, slappfisk og lyst på en tur; jo da setter man seg i bilen og kjører til fjells.

Det gjorde jeg i dag. Oppe i Leirlia var det også gråvær, i tillegg til sterk vind og snø. Og jo lenger jeg kjørte, jo verre ble det. Framme ved osen av Bøvertunsvannet, parkerer jeg og ser litt oppgitt ut gjennom frontruta(når det var sikt). Viskerne gikk for full guffe. Vinden rugga på bilen og jeg måtte spise en sjokoladebit mens jeg vurderte for og imot, skal jeg gå ut, eller skal jeg ikke?

Fristelsen ble for stor, så jeg dro lua godt nedover ørene, fant hansker og slengte kikkert og kamera på skuldra.

Noen få meter unna bilen er det litt høyere og man har bedre utsikt. To minutter stod jeg å speida etter livstegn, før jeg traff blink(?). Mikkel Rev i full musejakt på jordet ved Rustasætra. Selvsagt fotograferte jeg, men med en brennvidde på 200-300mm, håndholdt og sterk sidevind -ja da sier det seg selv at det ikke blir noen kvalitetsbilder.

Var uansett moro å se livstegn og særlig av en så flott rev. Hadde et lite håp om at han skulle komme nærmere, i min retning, men han snudde og dro tilbake samme vei som han kom dessverre.







Noen værrapportbilder må til:

Ruskevær på Bøverkinnhalsen i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar